Thursday, February 10, 2011

26 Januari 2011

Pada petang tersebut, kami (budak2 SISPA) terkejut apabila salah seorang dari rakan kami terpaksa pulang ke kampung lebih awal sebelum cuti semester. Malam itu, selepas solah maghrib kami berkumpul beramai2 di surau raffleaia utk menunaikan solah hajat utk rakan2 yg di dalam kesusahan. Sebelum acara solat hajat, seorang antara heros SISPA Puncak Alam, telah menyampaikan sedikit tazkirah dan perkongsian ilmu agama. Syukur, Alhamdulillah, kami semua terkejut sbb x sangka ada insan ini dalam keluarga kami. Kami membuat solah hajat utk ibu bapa kami agar sentiasa sihat dan dijauhkan penyakit, utk kami sebagai pelajar dan sebagai seorang anak, abang dan kakak kepada adik-beradik. kami bersurai pada jam 10.30 malam. Tapi, dalam perjalanan nak pulang ke kolej, tetiba telefon nadiah berbunyi, kawan dia kata adik aku terjatuh dalam bilik air. Aku dgn nadiah pun bergegas pergi ke kolej dila di R3..sangat jauh tapi takpe sbb nk pegi tgk org sakit. Dalam perjalanan aku sempatla singgah koperasi, beli roti dgn air soya. Lepas tu, truskan perjalanan ke R3. Dah sampai kat umah sape ntah, yang pasti umah yg ak xkenal. Ak tgk dr tingkap, asal plak ramais org kat umah tu..risau betul aku..apa dh jadi kt dila? aku pun tertanya2...dorang suruh aku masuk bilik..dan bila aku masuk jek aku nampak ramai manusia yg duduk dalam kegelapan dan salah seorangnya memegang kek..rupa2nya mereka nak buat surprise...sgtla mjdi separuh..separuh lg aku rs was2 pn ada jgk..ok la tu..sambut ulangtahun kelahiran awal sebelum harinya. Terima kasih banyak2 kepada dila dan kawan2nya..kerana terpaksa berlakon secara beramai2...Thanks to u all, may Allah bless you. Amin~