Saturday, April 2, 2011

Sakit itu Penebus DOSA...















Betapa berat nak tanggung kesakitan...
Betapa lama nak tunggu sakit kembali sembuh...
Ya ALLAH, sesungguhnya aku kembali mengingati-MU..
Aduhai, betapa sedihnya, bila dah sakit baru nak mengingatiNYA lebih...
Ya ALLAH, hanya padaMU sahaja yang mengetahui betapa berat kesakitan ini...
Aku malu pada diriku, kerna aku hampir lalai dengan kehidupanku...
Aku semakin alpa kepadaMU....















Ya ALLAH, Ya RABBUL 'ALAMIN...
Aku bersyukur kerana mengingatkanku agar xlepas dari pandanganMU...
Ya..aku hanyalah milik-MU...
Siapalah aku ini untuk hidup kalau bukan beribadah kepadaMU..
Ya ALLAH...


Ampunkanlah dosa ku kepada MU YA ALLAH, Dosa kepada kedua ibu dan bapa ku..Dosa kepada guru2 ku..Dosa kepada jiran tetangga...Dosa kepada kawan2 ku..Dosa kepada abang, kakak, adik-adik sekaliannya..serta seluruh makhlukMU aku memohon maafkan segala kesilapan dan kesalahan ku samada dari zahir dan batin....
Ya ALLAH...sembuhkanlah segala penyakit supaya menjadi penawar dalam hidup ini..]
Berilah peluang kepada ku untuk mengingati  dan merinduiMU Ya ALLAH..Engkaulah tempat ku berharap dan bergantung harapan..Sesungguhnya Hidup dan Mati ku Hanya Pada MU YA ALLAH...

Suatu hari, Rasulullah S.A.W menziarahi Ummu Sa’ib yang sedang sakit. Apabila sampai di rumahnya, Rasulullah S.A.W bertanya, “Kenapa kamu menggigil Ummu Sa’ib?” Beliau menjawab, “Saya sakit demam, semoga Allah tidak memberkati demam ini.” Lalu Rasulullah S.A.W menegur, “Janganlah kamu mencela sakit demam, kerana ia akan menghapuskan dosa-dosa anak adam seperti mana pemanas besi dapat menghilangkan karat-karat besi.” Hadith riwayat Muslim.
__________________________________________________________________________________